Meny

26 juni 2013

Regn och så

Varit bortrest i nio dagar. Har, sammanlagt, åkt tåg i mer än 48 timmar. Kom hem för mindre än 24 timmar sedan och har redan disk i fönstret (Förlåt, detta är något jag inte berättat om min själv: Jag är expert på att plocka upp te- och kaffemuggar på mitt rum, och orkar aldrig gå ner med dem igen. Så de hamnar i fönstret).

Jag har alltså varit i Paris, tåg tur och retur. Så otroligt vacker stad, fylld till bredden med gamla katedraler och nybakade croissanter. Jag har faktiskt ingen tanke på att beskriva min resa mer än så, det är inte den typen av dagboksblogg jag vill driva. Eller, jag vill nämna en grej till (den huvudsakliga lärdomen jag dragit av den här resan); kaffe i Frankrike är gott. Cappucino i Frankrike är dock kaffe med diskmedels-mjölkskum, cappucinons motsvarighet heter café créme (fuck stavning där, jag kan alltså inte franska) och är precis lika god som en cappucino.

Nu är jag i alla fall hemma. Det regnar. Men det känns faktiskt som det mysigaste vädret just nu, jag kan med gott samvete sitta inne och dricka te och lyssna på något trevligt akustiskt och njuta av min egna sängs siluett (speciellt då sista natten innan jag kom hem, spenderades på ett aningen bullrigt 7,5 timmar långt sitt-tåg genom Tyskland).

Nu återstår nio veckor av sommarlovet, jag funderar på vad jag ska ägna dem åt. Jobbar visserligen tre av veckorna, men har fortfarande sex att fylla. Det kommer att bli mycket datortid, jag ska försöka uppdatera den här bloggen relativt ofta - fler skruvade nattinlägg! För övrigt så lär nog det här inlägget att bli ett av de få upplaggda före klockan tolv (förtydligande: 00.00). Jag är nästan lite imponerad av mig själv över att jag lyckats skriva det vid den här tiden över huvud taget.

Apropå att ha saker att göra, jag skulle så gärna vilja åka till Bråvalla. Jag insåg förut att festivalen börjar imorgon. Jag har aldrig varit mer sugen på att spontanköpa tågbiljetter och dra iväg någon stans (och det är alltså något jag är sugen på relativt ofta). Varför är jag så dryg när det gäller sånt här? Varför gör jag aldrig alla spontangrejer jag känner för? Åhhh jag vill. Tråkig, det är vad jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar