Meny

28 juli 2014

Några Hektiska Dagar

Till hösten börjar jag plugga civilingenjör vid Lunds Universitet, och det innebär såklart en ganska så bra bit att flytta (närmare bestämt 50 mil). Det innebär också att jag måste ha en bostad, att jag måste betala hyra, att jag måste laga mat, att jag måste teckna en hemförsäkring, ..., listan kan göras lång!

Det senaste halvåret har jag hängt på blocket ganska mycket, eftersom jag varit dum nog att inte ställa mig i bostadskö i tid. Ett tag kändes bostadsletandet lönlöst och jag funderade på om det nånsin skulle gå att få en bostad i Sveriges mest svåra stad att hitta just bostad i! (Okej, har ingen källa på det, var bara något jag hörde. Ta det med en nypa salt). Men sen vände det och jag fick två samtal på samma dag. Om två bostäder. Helt sjukt.

Nu är i alla fall det enda jag kan tänka på den här flytten, och det är nästan jobbigt att jag måste vänta fyra långa veckor innan jag kan flytta dit. Vill bara åka ner och kolla in stället! Alla säger att Lund är en sjukt vacker stad. Cheeses vad mycket bilder det ska bli här när jag flyttat dit. Allt är inte klart än och inget kontrakt är skrivet, men när det praktiska är fixat ska jag berätta lite mer om vilket coolt ställe jag kommer att bo på den kommande tiden!

Men första ska jag på familjesemester. Med tält. Till Danmark. Alltså vi ska bo fyra personer i ett tält, haha vet inte om jag ska skratta eller gråta. Så fort jag kommer hem ska jag försöka slänga upp lite bilder på vårt vackra orangea tält från typ 80-talet. Gissningsvis kommer vi vara rätt ensamma tältare, i ett hav av husvagnar - på en havsstrand i Skagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar